- Tel.(41) 378-18-56
- Fax.(41) 378-45-04
- podidn@busko.internetdsl.pl
Kursy
Kurs kwalifikacyjny Organizacja i Zarządzanie Oświatą
Kursy doskonalące
Kurs kwalifikacyjny Organizacja i Zarządzanie Oświatą
ZAŁOŻENIA OGÓLNE I PROGRAMOWE KURSU:
Kurs realizowany jest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. 2019 r., poz. 1045).
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli zainteresowanych nabyciem wiedzy i umiejętności niezbędnych do zarządzania szkołą.
Celem kursu jest wyposażenie słuchacza w podstawy wiedzy niezbędnej w rożnych formach pracy dyrektora szkoły/placówki oświatowej oraz poszerzenie praktycznych umiejętności słuchacza
w zakresie sprawnego i twórczego zarządzania szkołą/placówką.
Kurs obejmuje następujące obszary tematyczne:
- Przywództwo edukacyjne w szkole.
- Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego.
- Polityka oświatowa – dyrektor jako lider w środowisku.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym.
- Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym.
- Ponadto: zadania praktyczne powiązane z ww. obszarami tematycznymi kursu.
Uczestnicy
Uczestnikami kursu mogą być nauczyciele posiadający odpowiedni poziom wykształcenia tj. nauczyciele
i wychowawcy posiadający wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym zatrudnieni w różnych typach szkół i placówek oświatowych, zgodnie z:
- Rozporządzeniem Ministra Edukacji narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017 r., poz. 1575 ze zm.);
- Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2017 r. poz. 1597 ze zm.).
Osoby zainteresowane uczestnictwem w kursie zobligowane są do złożenia niezbędnych dokumentów rekrutacyjnych, takich jak: karta zgłoszeniowa i dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe.
Organizacja kursu:
- Kurs trwa dwa semestry, jednak nie krócej niż 9 miesięcy.
- Program kursu obejmuje 220 godzin.
- Zajęcia realizowane będą w formie wykładów, warsztatów i zadań praktycznych.
- Uczestnicy odbywają praktyki kierownicze w wymiarze 24 godzin w wyznaczonych szkołach/placówkach oświatowych.
- Kurs kończy się obroną prac dyplomowych.
- Kurs realizowany jest na podstawie zgody wydanej przez Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty
i rozpoczyna się po utworzeniu się grupy szkoleniowej. - Szczegółowy terminarz zjazdów zostanie ustalony po uzgodnieniu z uczestnikami kursu.
Kadra prowadząca zajęcia:
Zajęcia dydaktyczne zostaną poprowadzone przez kadrę posiadającą odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe do realizacji poszczególnych zajęć ujętych w planie i programie kursu.
Warunki ukończenia kursu:
Warunkiem ukończenia kursu jest:
- Aktywny udział we wszystkich zajęciach (dopuszczalna usprawiedliwiona absencja – 10% ogólnego czasu trwania zajęć dydaktycznych).
- Zaliczenie wykonania zadań praktycznych wymaganych programem kursu.
- Odbycie praktyki oraz prowadzenie Dziennika Praktyk.
- Wykonanie i obrona pracy dyplomowej.
Kursy doskonalące
1. Praca z uczniem zdolnym. (kurs e-learningowy) • liczba godzin: 10 |
2. Kierownik wycieczek szkolnych. • liczba godzin: 10 |
3. Kierownik wypoczynku dzieci i młodzieży. • liczba godzin: 10 |
4. Wychowawca kolonijny. • liczba godzin: 36 |
5. Doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim. • liczba godzin: 28 |
6. Metody i techniki nauczania języków obcych na etapie wczesnoszkolnym. • liczba godzin: 20 |
7. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych – kurs e-learningowy. • liczba godzin: 6 |
8. Uczeń z zaburzonym zachowaniem – kurs e-learningowy. • liczba godzin: 6 |
9. Trening umiejętności wychowawczych dla nauczycieli. • liczba godzin: 6 |
10. Podstawowe ćwiczenia logopedyczne wspomagające rozwój mowy dzieci. • liczba godzin: 8 |
11. Skuteczna komunikacja społeczna w szkole. • liczba godzin: 6 |
12. Profesjonalny wychowawca. • liczba godzin: 6 |
13. Trener mediacji rówieśniczej w szkole • liczba godzin: 6 |
14. Tworzenie zadań do wypracowania na egzaminie maturalnym i wytycznych do oceniania w oparciu o wykaz lektur z informatora. • liczba godzin: 8 |
15. Konteksty w nauczaniu języka polskiego – analiza 2 wybranych przykładów • liczba godzin: 8 |
16. Praca z uczniem z zaburzonymi zachowaniami – kurs e-learningowy • liczba godzin: 6 |
17. Terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami depresyjno-lękowymi. • liczba godzin: 6 |
18. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – wsparcie dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i ich rodzin. • liczba godzin: 8 |
19. Hejt w świecie realnym i wirtualnym. • liczba godzin: 12 |
20. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. • liczba godzin: 8 |
21. Podstawy oceniania kształtującego. • liczba godzin: 6 |
22. Podstawy metodyczne programu “Poznawaj siebie”. • liczba godzin: 6 |
23. Podstawy metodyczne programu “Jak skuteczne się uczyć”. • liczba godzin: 6 |
24. Zadania pedagoga specjalnego w szkole ogólnodostępnej • liczba godzin: 28 |