- Tel.(41) 378-18-56
- Fax.(41) 378-45-04
- podidn@busko.internetdsl.pl
Szkolenia
Szkolenia dla kadry kierowniczej
Szkolenia dla rad pedagogicznych I
Szkolenia dla rad pedagogicznych II
Szkolenia dla rad pedagogicznych III
Szkolenia dla rad pedagogicznych IV
Szkolenia dla rad pedagogicznych V
Szkolenia dla rodziców
Szkolenia dla kadry kierowniczej
Szkolenia dla kadry kierowniczej |
---|
1. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych I
I. Umiejętności dydaktyczne nauczyciela: |
---|
1. Diagnoza w planowaniu procesu dydaktycznego. |
2. Analiza i wykorzystanie wyników diagnozy przedszkolnej. |
3. Wspomaganie rozwoju dziecka młodszego. |
4. Indywidualizacja pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. |
5. Nowatorskie metody pracy w przedszkolu. |
6. Rozwijanie dziecięcych pasji. |
7. Motywowanie uczniów do nauki i właściwego zachowania. |
8. Metody aktywizujące w nauczaniu. |
9. Rozwijanie twórczego myślenia u uczniów. |
10. Efektywne przygotowanie uczniów do egzaminu zewnętrznego. |
11. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w planowaniu działań naprawczych i doskonalących. |
12. Edukacyjna Wartość Dodana. |
13. Praca z uczniem zdolnym. |
14. Trudności w nauce i sposoby ich rozwiązywania. |
15. Wspomaganie rozwoju ucznia z trudnościami w uczeniu się. |
16. Kształcenie włączające. |
17. Ocenianie jako forma motywowania uczniów do nauki. |
18. Ocenianie kształtujące, a ocenianie sumujące w praktyce szkolnej. |
19. Ocenianie kształtujące. |
20. Pułapki i błędy w ocenianiu. |
21. Metoda projektu jako narzędzie kształtowania kompetencji kluczowych. |
22. Kształtowanie kompetencji kluczowych w procesie dydaktycznym. |
23. Kształcenie kompetencji informacyjnych u uczniów. |
24. Praca z tablicą interaktywną. |
25. Facebook jako narzędzie w edukacji. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych II
II. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna: |
---|
1. Jak organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną na terenie szkoły? |
2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej – model współpracy różnych instytucji. |
3. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróznicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy , wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. |
4. Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
5. Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. |
6. Diagnoza na poziomie szkoły jako rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. |
7. Diagnoza gotowości szkolnej. |
8. Wspomaganie rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym i przedszkolnym. |
9. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
10. Dostosowanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. |
11. Rola i zadania nauczyciela pracującego z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle obowiązujących przepisów. |
12. Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych |
13. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami w szkołach ogólnodostępnych. |
14. Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty. |
15. Zaburzenia komunikacji jako jedna z kategorii specjalnych potrzeb edukacyjnych. |
16. Rewalidacja pracy z dziećmi i młodzieżą. |
17. Rola szkoły i nauczyciela w postępowaniu z dzieckiem uzdolnionym. |
18. Praca z uczniem przejawiającym zaburzone zachowania. |
19. Aspekty psychologiczne w pracy z uczniami przejawiającymi zaburzone zachowania. |
20. Uczeń z ADHD i zaburzeniami zachowania. |
21. Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. |
22. uczeń z autyzmem. |
23. Praca z uczniem z zespołem Aspergera. |
24. Uczeń z Zespołem FAS. |
25. Depresja wśród dzieci i młodzieży. |
26. Uczeń z zaburzeniami lękowymi. |
27. Zaburzenia odżywiania – anoreksja i bulimia. |
28. Zaburzenia depresyjno-lękowe wśród dzieci i młodzieży. |
29. Uzależnienie od internetu, gier komputerowych wśród dzieci i młodzieży. |
30. Praktyczne zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą. |
31. Profilaktyka depresji – depresja jako choroba XXI wieku – mity i rzeczywistość. |
32. Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami? |
33. Psychologia konfliktów – mediacje, negocjacje, |
34. Specyficzne trudności w uczeniu się, |
35. Terapia pedagogiczna – zagadnienia praktyczne, propozycje zajęć. |
36. Biblioterapia w teorii i praktyce. |
36. Rola mass mediów w kształtowaniu postaw młodego człowieka. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych III
III. Umiejętności wychowawcze nauczyciela: |
---|
1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego. |
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie. |
3. Kształtowanie postaw. wychowanie do wartości. |
4. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły. |
5. Rodzice są partnerami szkoły. |
6. Współpraca szkoły i rodziny w obszarze wychowania. |
7. Współpraca z rodzicami w zakresie realizacji statutowych zadań szkoły. |
8. Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? |
9. Nauczyciele, rodzice, uczniowie – partnerzy w wychowaniu. |
10. Rozwijanie umiejętności wychowawczych nauczycieli i rodziców. |
11. Jak efektywnie porozumiewać się z rodzicami? |
12. Trudne zachowania ucznia, trudne sytuacje w klasie. |
13. Dyscyplina w klasie. |
14. Negatywne emocje u młodzieży – jak sobie z nimi radzić? |
15. Jak uatrakcyjnić wywiadówkę szkolną? |
16. Mediacje – jako sposób rozwiązywania konfliktów szkolnych. Mediacje rówieśnicze. |
17. Dopalacze i inne substancje psychoaktywne. |
18. Wagary – jak im przeciwdziałać? |
19. Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych. |
20. Internet a trudności w nauce. |
21. Internet – zagrożenia dla uczniów. |
22. Bezpieczeństwo w internecie. odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych. |
23. Zapobieganie i reagowanie na cyberprzemoc. |
24. Przemoc i zachowania agresywne w grupie rówieśniczej, sposoby przeciwdziałania. |
25. Problemy wychowawcze jak je rozwiązywać i jak sobie z nimi radzić? |
26. Formy i metody pozalekcyjnych zajęć wychowawczych. |
27. Organizacja godzin z wychowawcą. |
28. Integracja klasy – wspólne tworzenie wartości wychowawczych. |
29. Klasa jako środowisko motywujące uczniów do nauki, pracy. |
30. Umiejętności ułatwiające nawiązywanie kontaktów – praca zespołowa. |
31. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych IV
IV. Organizacja pracy szkoły/placówki: |
---|
1. Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania. |
2. Zmiany w prawie oświatowym |
3. Tworzenie planu pracy szkoły. |
4. Tworzenie programu wychowawczo-profilaktycznego placówki. |
5. Zasady i formy organizacji WDN w placówkach oświatowych. |
6. Kompetencje rady pedagogicznej. |
7. Zadania i obowiązki nauczyciela. |
8. Kreowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku lokalnym. |
9. Prawo autorskie w praktyce szkolnej. |
10. Prawa człowieka i prawa dziecka w praktyce szkolnej. |
11. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do podniesienia efektów kształcenia. |
12. Analiza i interpretacja danych statystycznych egzaminów zewnętrznych. |
13. Zbieranie informacji zwrotnej jako sposób doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela. |
14. Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej. Tworzenie – wybór – ewaluacja. |
15. Doradztwo zawodowe w szkole – rola nauczyciela i wychowawcy. |
16. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. |
17. Wolontariat w szkole. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych V
V. Wspieranie kompetencji zawodowych nauczyciela: |
---|
1. Umiejętności kluczowe w edukacji. |
2. 2. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozafolrmalnej. 3. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. |
3. Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole – status nauczyciela w dokumentach. |
4. Wspomaganie naturalnego procesu uczenia się. |
5. Kreatywne kompetencje nauczyciela. |
6. Kompetencje interpersonalne nauczyciela. |
7. Wiedza czy umiejętności – czego bardziej potrzebuje uczeń? |
8. Etyka zawodu nauczyciela. |
9. Budowanie autorytetu nauczyciela wśród uczniów i rodziców. |
10. Czynniki wpływające na profesjonalizm nauczyciela. |
11. Wypalenie zawodowe nauczyciela. |
12. Indywidualne umiejętności radzenia sobie ze stresem. |
13. Eustres i Dystres. Techniki relaksacyjne. |
14. Dojrzała asertywna komunikacja interpersonalna. |
15. Zdrowy styl życia. |
16. Innowacje pedagogiczne i programy autorskie.. |
17. Umiejętność pracy w zespole. |
18. Zespołowa praca nauczycieli. |
19. Samoocena w pracy nauczyciela. |
20. Wybrane aspekty inteligencji emocjonalnej. |
Szkolenia dla rodziców
1. Komunikacja w rodzinie |
---|
2. Moje zasoby jako rodzica. |
3. Rodzice są partnerami szkoły. |
4. Działania wychowawcze rodziców – od pozytywnego wzmocnienia do konstruktywnej krytyki. |
5. Samodzielność życiowa i szkolna ucznia. |
6. Rola rodzica w motywowaniu ucznia do nauki. |
7. Promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży. |
8.Dokąd prowadzę swoje dziecko? – czyli zagrożenia współczesnego świata |
9. Rozwijanie umiejętności wychowawczych. |
10. Każde dziecko ma swoje mocne strony? |
11. Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych. |
12. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? |
13. Konstruktywna krytyka w komunikacji z dzieckiem. |
14. Jak mądrze kochać dziecko? |
15. Wychowanie dzieci z zaburzeniami więzi. |
16. Jak radzić sobie z “trudnym” dzieckiem? |
17. Pomoc i wsparcie dla dzieci – ofiar przemocy rówieśniczej. |
18. Wagary – jak im przeciwdziałać? |
19. Jak wychować szczęśliwe dziecko? – zasady rodzicielstwa. |
20. Wirtualne zagrożenia. |
21. „Odroczona dorosłość” -jak pomóc dziecku w usamodzielnianiu się. |
22. Jak nauczyć dziecko odpowiedzialności? |
23. Łagodzenie konfliktów w szkole i w pracy z młodzieżą. |
24. Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży. |
25. Dziecko przewlekle chore w systemie oświaty. |
26. Rola rodzica w pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej dla dziecka. |
27. Zasady pracy z dzieckiem z ADHD. |
28. Organizacja czasu wolnego dziecka. |
29. Zasady zdrowego odżywiania dzieci. |
30. Co to znaczy “dobre wychowanie” – zbiór zasad koniecznych w szkole. |
31. Jak odczytywać wyniki egzaminów? – kontekstowe rozumienie zagadnienia. |
32. Rada rodziców i jej miejsce w szkole. |
33. Jak rozmawiać z dzieckiem o używkach i leczeniu uzależnień |
34. współpraca rodziców ze szkołą jako warunek powodzenia działań edukacyjno-wychowawczych. |
35. Co mówi ocena wyrażona cyfrą? |
36. Jak sobie radzić z dziecięcą agresją i złością? |
37. Jak rozpoznać, że dziecko sięga po narkotyki, dopalacze i środki odurzające? |
38. Wpływ postaw rodziców na wybory edukacyjne dzieci i młodzieży. |
39. Uczeń uzależniony od Internetu, gier komputerowych. |
40. Postępowanie z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi. |
Zgłoszenia można dokonać poprzez przesłanie na adres PODiDN wypełnionej karty zgłoszeniowej, faksem, e-mailem – podidn@busko.internetdsl.pl lub osobiście w sekretariacie Ośrodka.
Wszystkie kursy rozpoczynają się o godzinie 1500 w dni robocze, natomiast w soboty i niedziele o godzinie 900.
Kurs rozpoczyna się w przypadku zgłoszenia i potwierdzenia uczestnictwa przez co najmniej 15 osób. Istnieje możliwość organizowania kursów w zainteresowanej szkole (placówce).
O terminie realizacji kursów oraz warsztatów informować będziemy z dwutygodniowym wyprzedzeniem na stronie internetowej Ośrodka – www.podidnbusko.pl
Opłaty za uczestnictwo w kursach kwalifikacyjnych, kursach doskonalących, kursach komputerowych, warsztatach artystycznych lub innych płatnych formach doskonalenia, można dokonać na konto PODiDN:
NBS w Solcu-Zdroju O/Busko-Zdrój
83 8517 0007 0010 0198 1300 0005
W tytule przelewu proszę podać:
imię i nazwisko oraz nazwę danego kursu/warsztatu.