- Tel.(41) 378-18-56
- Fax.(41) 378-45-04
- podidn@busko.internetdsl.pl
Szkolenia
Szkolenia dla kadry kierowniczej
Szkolenia dla rad pedagogicznych I
Szkolenia dla rad pedagogicznych II
Szkolenia dla rad pedagogicznych III
Szkolenia dla rad pedagogicznych IV
Szkolenia dla rad pedagogicznych V
Szkolenia dla rodziców
Szkolenia dla kadry kierowniczej
Szkolenia dla kadry kierowniczej |
---|
1. Planowanie i dokumentowanie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki. |
2. Ocena pracy nauczyciela. |
3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli. |
4. Planowanie i prowadzenie ewaluacji. |
5. Obowiązki dyrektora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa w placówce. |
6. Stres w pracy dyrektora – przyczyny i strategie radzenia sobie ze stresem; wypalenie zawodowe. |
7. Umiejętności społeczne i inteligencja emocjonalna dyrektora szkoły/placówki i ich wpływ na zarządzanie ludźmi. |
8. Mediacje w środowisku szkolnym – jako sposób rozwiązywania konfliktów. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych I
I. Umiejętności dydaktyczne nauczyciela: |
---|
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. |
2. Diagnoza w planowaniu procesu dydaktycznego. |
3. Wspomaganie rozwoju dziecka w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. |
4. Analiza i wykorzystanie wyników diagnozy przedszkolnej. |
5. Indywidualizacja pracy z dzieckiem 5-6 letnim. |
6. Nowatorskie metody pracy w przedszkolu. |
7. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej. |
8. Wspomaganie rozwoju ucznia z trudnościami w uczeniu się. |
9. Motywowanie uczniów do nauki i właściwego zachowania. |
10. Nowoczesne metody aktywizujące w nauczaniu. |
11. Rozwijanie dziecięcych pasji. |
12. Rozwijanie twórczego myślenia u uczniów. |
13. Praca z uczniem zdolnym. |
14. Efektywne przygotowanie uczniów do egzaminu zewnętrznego. |
15. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w planowaniu działań naprawczych i doskonalących. |
16. Edukacyjna Wartość Dodana. |
17. Trudności w nauce i sposoby ich rozwiązywania. |
18. Ocenianie jako forma motywowania uczniów do nauki. |
19. Pułapki i błędy w ocenianiu. |
20. Zespołowa praca nauczycieli. |
21. Ocenianie kształtujące, a ocenianie sumujące w praktyce szkolnej. |
22. Ocenianie kształtujące. |
23. Metoda projektu jako narzędzie kształtowania kompetencji kluczowych. |
24. Projekt edukacyjny w gimnazjum. |
25. Kształtowanie kompetencji kluczowych w procesie dydaktycznym. |
26. Kształcenie kompetencji informacyjnych u uczniów. |
27. Biblioterapia w teorii i praktyce. |
28. Neurodydaktyka a proces rozwoju ucznia. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych II
II. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna: |
---|
1. Jak organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną na terenie szkoły? |
2. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
3. Diagnoza na poziomie szkoły jako rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. |
4. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej – model współpracy różnych instytucji. |
5. Diagnoza gotowości szkolnej i indywidualizacja pracy z dzieckiem 5-6 letnim. |
6. Wspomaganie rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym. |
7. Rola i zadania nauczyciela pracującego z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle nowych przepisów. |
8. Terapia pedagogiczna – zagadnienia praktyczne, propozycje zajęć. |
9. Rola szkoły i nauczyciela w postępowaniu z dzieckiem uzdolnionym. |
10. Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. |
11. Zaburzenia komunikacji jako jedna z kategorii specjalnych potrzeb edukacyjnych. |
12. Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych |
13. Rewalidacja w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną. |
14. Praca z uczniem przejawiającym zaburzone zachowania. |
15. Uzależnienie od internetu. |
16. Depresja wśród dzieci i młodzieży. |
17. Rola mass mediów w kształtowaniu postaw młodego człowieka. |
18. Uczeń z zaburzeniami lękowymi. |
19. Jak pomóc radzić sobie z emocjami? |
20. Uczeń z ADHD i zaburzeniami zachowania. |
21. Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją rozwojową. |
22. Uczeń z Zespołem FAS. |
23. Uczeń z zespołem Aspergera oraz z autyzmem. |
24. Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. |
25. Profilaktyka depresji – depresja jako choroba XXI wieku – mity i rzeczywistość. |
26. Zaburzenia odżywiania – anoreksja i bulimia. |
27. Dostosowanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. |
28. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych. |
29. Praktyczne zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą. |
30. Psychologia konfliktów – mediacje, negocjacje. |
31. Aspekty psychologiczne w pracy z uczniami przejawiającymi zaburzone zachowania. |
32. Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych III
III. Umiejętności wychowawcze nauczyciela: |
---|
1. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły. |
2. Jak uatrakcyjnić wywiadówkę szkolną? |
3. Rodzice partnerami szkoły. |
4. Współpraca szkoły i rodziny w obszarze wychowania. |
5. Nauczyciele, rodzice, uczniowie – partnerzy w wychowaniu. |
6. Trudne zachowania ucznia, trudne sytuacje w klasie. |
7. Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? |
8. Negatywne emocje u młodzieży – jak sobie z nimi radzić? |
9. Dyscyplina w klasie. |
10. Rozwijanie umiejętności wychowawczych nauczycieli i rodziców. |
11. Klasa jako środowisko motywujące uczniów do nauki, pracy. |
12. Mediacje w środowisku szkolnym jako sposób rozwiązywania konfliktów. |
13. Jak efektywnie porozumiewać się z rodzicami? |
14. Dopalacze i inne substancje psychoaktywne w szkole. |
15. Wagary – jak im przeciwdziałać? |
16. Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych |
17. Internet, a trudności w nauce. |
18. Internet – zagrożenia dla uczniów. |
19. Zapobieganie i reagowanie na cyber przemoc. |
20. Przemoc i zachowania agresywne w grupie rówieśniczej, sposoby przeciwdziałania. |
21. Współpraca z rodzicami w zakresie realizacji statutowych zadań szkoły. |
22. Problemy wychowawcze, jak je rozwiązywać i jak sobie z nimi radzić? |
23. Formy i metody pozalekcyjnych zajęć wychowawczych. |
24. Organizacja godzin wychowawczych. |
25. Integracja klasy – wspólne tworzenie wartości wychowawczych. |
26. Umiejętności ułatwiające nawiązywanie kontaktów – praca zespołowa. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych IV
IV. Organizacja pracy szkoły/placówki: |
---|
1. Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania. |
2. Tworzenie planu pracy szkoły. |
3. Tworzenie programu wychowawczo-profilaktycznego placówki. |
4. Zasady i formy organizacji WDN w placówkach oświatowych. |
5. Kompetencje rady pedagogicznej |
6. Zadania i obowiązki nauczyciela. |
7. Kreowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku lokalnym. |
8. Prawo autorskie w praktyce szkolnej. |
9. Prawa człowieka i prawa dziecka w praktyce szkolnej. |
10. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do podniesienia efektów kształcenia. |
11. Analiza i interpretacja danych statystycznych egzaminów zewnętrznych. |
12. Ewaluacja wewnętrzna placówki oświatowej. |
13. Model i procedura ewaluacji zewnętrznej. |
14. Wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do podniesienia jakości pracy placówki oświatowej. |
15. Zbieranie informacji zwrotnej jako sposób doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela. |
16. Doradztwo zawodowe w szkole – rola nauczyciela i wychowawcy. |
17. Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej. Tworzenie – wybór – ewaluacja. |
18. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. |
19. Jak tworzyć szkołę promującą zdrowie? |
20. Zmiany w prawie oświatowym. |
21. Aktualizacja statutu szkoły (zgodnie z założeniami reformy edukacji). |
22. Ochrona danych osobowych w placówce oświatowej. |
23. Wolontariat w szkole. |
Szkolenia dla rad pedagogicznych V
V. Wspieranie kompetencji zawodowych nauczyciela: |
---|
1. Umiejętności kluczowe w edukacji. |
2. Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole – status nauczyciela w dokumentach. |
3. Wspomaganie naturalnego procesu uczenia się. |
4. Kreatywne kompetencje nauczyciela. |
5. Kompetencje interpersonalne nauczyciela. |
6. Wiedza czy umiejętności – czego bardziej potrzebuje uczeń? |
7. Etyka zawodu nauczyciela. |
8. Budowanie autorytetu nauczyciela wśród uczniów i rodziców. |
9. Czynniki wpływające na profesjonalizm nauczyciela. |
10. Wypalenie zawodowe nauczyciela. |
11. Indywidualne umiejętności radzenia sobie ze stresem. |
12. Eustres i Dystres. Techniki relaksacyjne. |
13. Dojrzała asertywna komunikacja interpersonalna. |
14. Zdrowy styl życia. |
15. Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach. |
16. Praca z tablica interaktywną. |
17. Facebook jako narzędzie w edukacji. |
18. Innowacje pedagogiczne i programy autorskie. |
19. Umiejętność pracy w zespole. |
20. Samoocena w pracy nauczyciela. |
21. Sprawozdanie z pracy nauczyciela – przykłady działań. |
22. Wybrane aspekty inteligencji emocjonalnej. |
23. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości. |
24. Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedziallne korzystanie z mediów społecznych. |
Szkolenia dla rodziców
1. Komunikacja w rodzinie |
---|
2. Moje zasoby jako rodzica. |
3. Rodzice są partnerami szkoły. |
4. Działania wychowawcze rodziców – od pozytywnego wzmocnienia do konstruktywnej krytyki. |
5. Samodzielność życiowa i szkolna ucznia. |
6. Rola rodzica w motywowaniu ucznia do nauki. |
7. Promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży. |
8.Dokąd prowadzę swoje dziecko? – czyli zagrożenia współczesnego świata |
9. Rozwijanie umiejętności wychowawczych. |
10. Każde dziecko ma swoje mocne strony? |
11. Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych. |
12. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? |
13. Konstruktywna krytyka w komunikacji z dzieckiem. |
14. Jak mądrze kochać dziecko? |
15. Wychowanie dzieci z zaburzeniami więzi. |
16. Jak radzić sobie z “trudnym” dzieckiem? |
17. Pomoc i wsparcie dla dzieci – ofiar przemocy rówieśniczej. |
18. Wagary – jak im przeciwdziałać? |
19. Jak wychować szczęśliwe dziecko? – zasady rodzicielstwa. |
20. Wirtualne zagrożenia. |
21. „Odroczona dorosłość” -jak pomóc dziecku w usamodzielnianiu się. |
22. Jak nauczyć dziecko odpowiedzialności? |
23. Łagodzenie konfliktów w szkole i w pracy z młodzieżą. |
24. Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży. |
25. Dziecko przewlekle chore w systemie oświaty. |
26. Rola rodzica w pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej dla dziecka. |
27. Zasady pracy z dzieckiem z ADHD. |
28. Organizacja czasu wolnego dziecka. |
29. Zasady zdrowego odżywiania dzieci. |
30. Co to znaczy “dobre wychowanie” – zbiór zasad koniecznych w szkole. |
31. Jak odczytywać wyniki egzaminów? – kontekstowe rozumienie zagadnienia. |
32. Rada rodziców i jej miejsce w szkole. |
33. Jak rozmawiać z dzieckiem o używkach i leczeniu uzależnień |
Zgłoszenia można dokonać poprzez przesłanie na adres PODiDN wypełnionej karty zgłoszeniowej, faksem, e-mailem – podidn@busko.internetdsl.pl lub osobiście w sekretariacie Ośrodka.
Wszystkie kursy rozpoczynają się o godzinie 1500 w dni robocze, natomiast w soboty i niedziele o godzinie 900.
Kurs rozpoczyna się w przypadku zgłoszenia i potwierdzenia uczestnictwa przez co najmniej 15 osób. Istnieje możliwość organizowania kursów w zainteresowanej szkole (placówce).
O terminie realizacji kursów oraz warsztatów informować będziemy z dwutygodniowym wyprzedzeniem na stronie internetowej Ośrodka – www.podidnbusko.pl
Opłaty za uczestnictwo w kursach kwalifikacyjnych, kursach doskonalących, kursach komputerowych, warsztatach artystycznych lub innych płatnych formach doskonalenia, można dokonać na konto PODiDN:
NBS w Solcu-Zdroju O/Busko-Zdrój
83 8517 0007 0010 0198 1300 0005
W tytule przelewu proszę podać:
imię i nazwisko oraz nazwę danego kursu/warsztatu.